en aj ajs dagbok

dom senaste dagarna har varit en blandning av smärta, trötthet och datanördande.
gick och la mig på torsdagsmorgonen efter tandis och vaknade med en smärta i ryggraden som inte går att beskriva. kom inte upp ur sängen så fick ringa och sjukskriva mig från jobbet. typiskt mer pengar åt fanders!
dagarna gick och smärtan blev antingen värre eller stannat som den varit. inget blev då bättre, gav upp i lördags och for till akuten.
läkarens order: sjukskrivning en vecka, piller, piller och åter piller.
katti: lämna sjukpapprena på jobbet, hem till värmekudden och piller!

det värsta med min kropp är min rygg, den har inte funkat som den ska på ca 4-5 år då jag fick stort ryggskott och hade en infektion i ryggraden som jag haft  ett tag, därför blev det som det blev. och innan det så hade jag ont till och från bara. men nu är den daglig. dock kommer det dagar då man blir sängliggandes helt med stel rygg och måste vila. ryggraden sprängs av smärta och man kan inte röra benen eller böja sig åt något håll.
detta som jag har nu är visst ryggskott med inslag av ischas (hur det nu stavas).
läkaren klämde och kände och sa att med den ryggen kan ingen jobba. haha, hörrödu, som att jag är vem som helst. har ju klarat mig såhär länge ;) hihi

nä katti du måste träna och träna ryggen och mage så du slipper detta. kanske inte helt. men man kan alltid drömma :P jag lever för den drömmen :D

läkaren sa iaf att jag haft tur som inte fått diskbrock än, med tanke på min historik med ryggen så har jag stor chans att få det. så den dagen ser jag inte fram emot alls. :(

nåväl, nu har jag skrivit en liten rad om min rygg haha, visst var väl det intressant. not. så nu ska jag värma kudden igen och kasta i mig lite piller. hoppas på att ryggen blir bra snart, gå hemma är ju inge roligt. finns inget att göra. :D

man blir trött av smärta!!!
Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0